Motorola COO: H Samsung μπορεί να ακολουθήσει την πορεία της Nokia

Είναι γνωστό ότι η Samsung ζορίζεται με τις πωλήσεις των συσκευών της και δεν τα πηγαίνει τόσο καλά όσο τα προηγούμενα χρόνια. Από την άλλη, η Motorola πέρασε στα χέρια της Lenovo και το προηγούμενο τρίμηνο πούλησε περισσότερα από 10 εκατομμύρια smartphones που σημαίνει 118% αύξηση σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα το 2013.

Οι αριθμοί είναι σίγουρα εντυπωσιακοί, όμως αρκεί αυτό να της δώσει μια καλύτερη θέση στην παγκόσμια αγορά ή ακόμη και την πρωτιά. Η Lenovo θεωρεί ότι η Motorola μπορεί να επιστρέψει στα κέρδη σε 4-6 τρίμηνα και για να γίνει αυτό πρέπει να ανοιχτεί ξανά την παγκόσμια αγορά και ειδικά στην Κίνα όπου έχει να αντιμετωπίσει ονόματα όπως Apple, Samsung και Κινέζους όπως η Xiaomi.

Ο COO της Motorola, Rick Osterloh μιλώντας στο περιοδικό Forbes επεσήμανε ότι πιστεύει πως η Motorola μπορεί να γίνει μεγάλο όνομα και η δύναμή της είναι το γεγονός ότι είναι μια εναλλακτική πρόταση σε brands με μεγαλύτερη αξία

Επιπλέον ανέφερε ότι κάθε 7 χρόνια ο κορυφαίος παίχτης χάνει την κυριαρχία του και σήμερα ο κόσμος αρχίζει να αντιλαμβάνεται ότι δεν χρειάζεται να πληρώσει 600 δολάρια για να πάρει μια καλή συσκευή. Επιπλέον ανέφερε ότι η BlackBerry και η Nokia έχασαν τις θέσεις τους στην κορυφή της παγκόσμιας αγοράς και η Samsung μπορεί να είναι η επόμενη.

“Every seven years, the person who’s been on top of the market has gone away. We are going through one of those fascinating shifts where people are starting to realize that you don’t need to pay $600 for a top-tier phone to get a top-tier experience”

Η Motorola όταν ήταν στα χέρια της Google είχε περιοριστεί μόνο σε 10 αγορές αλλά τώρα βρίσκεται σε περίπου 50 χώρες και μέσα στο 2015 στοχεύει να τις αυξήσει κατά 10-15. Οπότε θα δούμε ποιο θα είναι το μέλλον της και αν θα γίνουν ανακατατάξεις.

Πηγή

Σχόλια

  • Λεβέντη μου εσύ. Μονο που η Samsung δεν κάθετε στις δάφνες της και αντιλαμβάνεται και προσαρμόζεται γρήγορα αντιθέτως απο την Nokia. Εγώ απο την αλη πιστεύω οτι εταιρειες όπως Xaomi, Huawei κα είναι θέμα χρόνου να χάσουν το έδαφος όταν αναγκαστούν να υποστηριξουν μεγαλυτερα μεγέθη . Η Samsung επεξε ενα χαρτί και έχασε μια μάχη . Αλλα έχει την δυναμική να επιστρέψει η αν όχι να διατηρησει το ηδη μεγαλο μερίδιο .

  • Η samsung όμως δραστηριοποιείται σε πάρα πολλούς τομείς της τεχνολογίας, ναυτηλίας και άλλα. Δεν βασίζεται μόνο στον τομέα κινητών τηλεφώνων . Άρα και να πέσει λίγο θα χαρακτήριζε κανείς μικρο"μεσαία" αυτή την χασούρα . Αν αναλογίστεις την πραγματική έκταση και αξία του ονόματος samsung . Σε αντίθεση με άλλες εταιρείες που τα κύρια έσοδα έρχονται απ την πώληση κινητών συσκευών και μόνο .

  • @Βασίλη, εξαρτάται τι θεωρούμε ότι έκανε την samsung πρώτη δύναμη. Το ποσοστό που πήρε απο τη nokia επειδή η τελευταία έχασε τα ποσοστά της, ή ήταν αναπόφευκτο ότι θα έφτανε την πρώτη θέση ανεξάρτητα από τις κινήσεις των αντιπάλων;
    Έχω αρκετά προϊόντα της samsung, αλλά ποτέ δεν την θεώρησα premium εταιρία. Προσπαθεί να επιβάλει τα τελευταία χρόνια τους δικούς της όρους εκμεταλευόμενη την αδυναμία των αντιπάλων της και τις τεράστιες διαφημιστικές καμπάνιες.
    Δεν είδα πουθενά να αλλάζει στρατηγική:

    Ίδιες τιμές
    Αναμασημένο design (πολύ πιο όμορφη η νέα σειρά Α κατ'εμέ, αλλά στην πραγματικότητα είναι το σχέδιο τους S2 με μεταλικό πλαίσιο)
    Καινοτομία ουσίας μηδέν (καμπύλες στην οθόνη και μετρητές καρδιάς)
    Σπασμοδικές κινήσεις (απολύει τα στελέχη της το ένα μετά το άλλο - στο ποδόσφαιρο οι ομάδες που κάνουν το αντίστοιχο δεν βλέπουν ποτέ τρόπαιο)
    Δεν είναι καλύτερη σε καμία κατηγορία [εκτός των phablet], παρόλο που είναι πρώτη σε πωλήσεις (καλύτερη κάμερα=microsoft, καλύτερο design=Όλες οι υπόλοιπες εκτός της samsung, καλύτερο all around=apple, καλύτερo business=blackberry, καλύτερo entry level=microsoft, και η λίστα συνεχίζει)

    Νομίζω ότι δεν υπολόγισε σωστά τους νέους παίχτες. Υπήρχαν γίγαντες πριν την samsung που τους έφαγε η μαρμάγκα ή είναι στο χείλος του γκρεμού (sony κλασσικό παράδειγμα, motorola/nokia στα κινητά, hp στους υπολογιστές...)
    Δεν έπαιξε καλά το παιχνίδι και η αγορά δεν συγχωρεί λάθη, τουλάχιστον αν δεν συρρικνωθείς πρώτα. Δεν θα γίνει απότομα, αλλά φαίνεται ότι όλοι οι παίχτες έχουν ένα key selling point με την samsung να μην έχει επικεντρωθεί σε κάποιο. Ήταν κάποτε η εταιρία για specs hunters, αλλά έχασε αυτήν την αβάντα.

    Φυσικά είναι προσωπική άποψη. Μη με φάτε, κουβέντα κάνουμε. :)

  • @edd ωραια τα είπες, γιατί να σε φάμε. Όπως και να έχει συμπαθώ Samsung και συμφωνώ με αυτά που λες. Βλέπω όμως ότι κάνει βήματα προόδου και ότι έχει βγάλει τελευταία είναι πραγματικά πολύ πιο ποιοτικό και αυτό είναι μόνο η αρχή. Η αλήθεια είναι ότι η Samsung τρέχει γρήγορα αλλά δεν εξειδικεύεται σε κάτι και στο τέλος χάνει την μπάλα αλλά και σε αυτό βλέπω αρχικά βήματά προόδου. Είναι θέμα χρόνου το 2015 ίσως το 2016 θα ξανά πάρει το χαμένο έδαφος.

  • Μετά το εξαιρετικά και λίγα λέω, Moto G (2013) που έχει ο αδερφός μου, το Moto G DS (2014) που έχω εγώ και το Moto E που πήρε η κοπελιά μου, είμαι Moto fan και σε Android μόνο προς τα εδώ θα βλέπω όσο κρατήσει την ποιότητα/τιμή/εμπειρία χρήσης/ταχύτητα αναβαθμίσεων αν οχι ακόμα καλύτερα, τουλαχιστον στα ίδια επίπεδα.

    Αλλά εντάξει... Ποιά μιλάει! Η ισως η ιστορικότερη εταιρεια παραγωγής κινητών τηλεφώνων που κατάντησε τα τελευταία χρόνια "μπαλάκι" ανάμεσα σε 2 εταιρείες και από υπερήφανη Αμερικάνα, που διαφήμιζε στο Moto X (2013) το Made in USA, τώρα έγινε Κινέζα (χωρίς να θέλω να μειωσω τη τεράστια Lenovo).
    Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί!

  • Συμφωνω με τον @edd. η samsung πριν μερικα χρονια, βρεθηκε μερικα βηματα μπροστα απο τις αλλες εταιρειες, κερδισε εδαφος και απο 'κει και περα εκμεταλευτηκε την αδυναμια των αλλων εταιρειων και επενδυσε δισεκατομμυρια σε marketing. τωρα ομως οι ανταγωνιστες την εφτασαν ή ακομα και την ξεπερασαν σε διαφορους τομεις (χαρακτηριστικα, εμφανιση, τιμολογηση κτλ.) και ο μεσος ανθρωπος (οχι αυτος που ασχολειται με την τεχνολογια, ενημερωνεται, μπαινει σε site οπως εμεις κτλ.) αρχιζει να καταλαβαινει οτι υπαρχουν κι αλλες αξιολογες εταιρειες με καλα προιοντα, στις οποιες πριν δεν εδινε σημασια. γι'αυτο και ανεβαινουν εταιρειες οπως η motorola, η htc, η lg, η oppo, η huawei. επισης, να αναφερουμε οτι μπηκαν και οι κινεζοι στο παιχνιδι (ειδικα σε συγκεκριμενες αγορες) με τις τρελες τιμες τους, πραγμα που ηταν μεγαλο χτυπημα για την samsung, που δυστυχως οσο παει ακριβαινει.

    δεν πιστευω πως θα καταστραφει κιολας μελλοντικα. θα βρει λυση να σταθεροποιηθει και να μην πεσει πολυ... παντως, θα ανεβει κι αλλο ο ανταγωνισμος, πραγμα που το προτιμω ως καταναλωτης, απο το να εχει το μονοπωλιο μια εταιρια.

  • @nickshark δεν ειναι και τοσο μικρο το πληγμα της τηλεφωνιας για την samsung... ο τομεας της τηλεφωνιας φερνει ενα μεγαλο μερος των εσοδων της. η μειωση αυτων σημαινει πολλα δισεκατομμυρια χαμενα, πολλες απολυσεις, περικοπες, συρρικνωση κτλ. που ισως επηρεασουν λιγο κι αλλους τομεις. απλα, το γεγονος οτι εχει επεκταθει σε πολλους τομεις σημαινει οτι υποθετικα, σε μια σχετικα απιθανη περιπτωση καταστροφης του τομεα τηλεφωνιας, δεν προκειται να χαθει εντελως σαν εταιρεια και σαν ονομα.

    @Panos7GR διαφωνω μαζι σου στο κομματι που λες οτι τωρα η motorola ειναι κινεζα. δεν σημαινει οτι χανει το χαρακτηρα της και την ποιοτητα της επειδη αγοραστηκε απο την lenovo... ισα ισα που πιστευω πως το μεγεθος και η δυναμη της lenovo, την βοηθανε να ανεβει και να επεκταθει, οπως λεει και το αρθρο.

  • Βασικα την πορεια της Νοκια την ειχε διαγραψει πρωτη η Μοτορολα. Απο μια εκ των κορυφαιων, εγινε μια εκ ττων τελευταιων (δυστυχως). Τωρα κατι παει να κανει.
    Οσο για τη Samsung, δεν νομιζω να γινει κατι τετοιο μιας που δεν εχει την "στενοκεφαλιά" της Νοκια, η οποια αν ειχε ακολουθησει το android οταν επρεπε, τωρα θα ηταν ακομη μεγαλος παικτης.

  • Σίγουρα μια πολυεθνική σαν την samsung έχει συμβούλους που μπορούν να βλέπουν την παγκόσμια οικονομία σαν μια ολότητα και ξέρουν πολύ περισσότερα από μας. (Μην ξεχνάμε όμως ότι δεν παίζουν μόνοι τους.)
    Αλλά μου έχει αφήσει την εντύπωση ότι φέρεται άπληστα τα τελευταία χρόνια. Ασχολείται πολλούς κλάδους, όπως είπε ο @nickshark, αλλά το ίδιο κάνουν και οι άλλοι, όπως η LG. Δε νομίζω να φτάσει στο σημείο της nokia/motorola που εμπλέκονταν σε λίγους τομείς, αλλά είναι πιο κοντά στη πορεία της sony. Οι νεότεροι δε το πρόλαβαν, αλλά οι άνω των 20 θα θυμούνται την απήχηση που είχαν τα vaio, bravia, walkman και οτιδήποτε με την σφραγίδα sony, η οποία θεωρούνταν η καλύτερη και ακριβότερη.
    (Αστείο γεγονός: ο πατέρας μου είχε πάρει samsung VHS γιατί τα sony κ philips ήταν πολύ ακριβά. :P)
    Philips: Πραγματικός γίγαντας, με πολλούς κλάδους που τον έφαγε η μαρμάγκα.
    HP: Πριν 7 χρόνια περίπου ήταν η 11η εταιρία στο forbes 500, 1η στο κλάδο της τεχνολογίας με μόνο πετρελαικές και τη walmart από πάνω.

    Όλοι οι παραπάνω κάνανε ένα κοινό λάθος. Ρίξαν την ποιότητα ζητώντας τα ίδια λεφτά, ή βάλανε πολύ μεγάλο καπέλο γιατί παίζαν μόνοι τους. Ήταν άπληστοι. Ο στόχος σε αυτές τις εταιρίες δεν είναι τα κέρδη, αλλά η αύξηση κερδών πάνω από ένα στόχο. (Νομίζω παλιότερα η vodafone απέλυσε τον CEO της γιατί τα κέρδη της αυξήθηκαν μόνο ~30%...!!!!) Ειδικά στα laptop, τα sony/hp είχαν 300€ καπέλο, όταν ακόμα το φθηνότερο λάπτοπ είχε 500€. Εμφανίστηκαν οι κορεάτικες/ταϊβανέζικες προσφέροντας την ίδια ποιότητα σε πολύ χαμηλότερη τιμη και τωρα: η sony χαροπαλεύει έχοντας πουλήσει τα μισά της τμήματα, η philips εξαφανίστηκε τελείως, η hp έχει χάσει την πρώτη θέση παντού από dell/lenovo και απλά ακολουθεί.

    Κάποτε, τα γιαπωνέζικα αυτοκίνητα θεωρούνταν υποδεέστερα των ευρωπαϊκών, σαν να λάμε "κινεζιά" σήμερα. Αργότερα οι Ιάπωνες οδηγούσαν την κούρσα της τεχνολογίας με τους Κορεάτες να θεωρούνται "κινεζιά". Τώρα οδηγούν οι Κορεάτες. Νομίζω είμαστε στο κομβικό σημείο όπου οι κινέζικες εταιρίες παράγουν την δική τους τεχνογνωσία προσφέροντας ίδιας ποιότητας/χαμηλότερης τιμή προϊόντα με τους κορεάτες. Αυτό σημάνει την αλλαγή σκηνικού που όλοι ξέραμε ότι θα έρθει, αλλά δε περιμέναμε να γίνει τόσο γρήγορα.
    Πιστεύω ότι το κεφάλαιο Κορέα είναι στο τέλος του.

    Συγνώμη για το μεγάλο post παιδιά. Ωραία κουβέντα κάνουμε, χωρίς φανατισμούς και ήρεμα. :)

    Υ.Γ. @Βασίλη, από τις οθόνες/τηλεοράσεις samsung είμαι απόλυτα ικανοποιημένος. Από τα κινητά της έχω άσχημες εμπειρίες, και τα bada και τα android. Παρόλα αυτά, επειδή είμαι συντηρητικός στις επιλογές μου, αν θέλω να πάρω κάτι συνεχίζω να προτιμώ τις εταιρείες που ξέρω από τις κινέζικες που δεν τις έχω δοκιμάσει.

  • @gkoutsos: Δεν το είπα υποτιμητικά, ξέρουμε τι εταιρεία είναι η Lenovo, απλά θέλησα να τονίσω την "κατάντια" να βγάζεις ένα (εξαιρετικό κατά τα άλλα) smartphone το Moto X (1st Gen) και να το προμοτάρεις σαν Made in USA(*) για να χτυπήσεις στο πατριωτισμό τα Αμερικανάκια μήπως και κάνεις πωλήσεις και μετά από μερικούς μήνες να ανήκεις πλέον σε Κινέζικη εταιρεία. Και όλοι ξέρουμε τη κόντρα Αμερική - Κίνα...
    Φυσικά και η Lenovo θα βοηθήσει τη Motorola. Η Ασία είναι η μεγαλήτερη αγορά και η Motorola χωρις τη Lenovo δεν θα κοιτούσε ποτέ εκείνη την αγορά. Μόνο να μη χαλάει τη συνταγή!!! Η Google ξεκίνησε κάτι καλό με τα Moto X και Moto G, ας τα εκμεταλλευτεί και να το συνεχίσει!

    (*) "emphasizing the fact that the phone had final assembly completed in the United States." https://en.wikipedia.org/wiki/Moto_X_%281st_generation%29

Κοινοποίηση
Συντάκτης:
Λορένα Σιούτη

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.