Software

Το Android κατηγορείται για παράνομη στόχευση διαφήμισης

Η γαλλική Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων δέχτηκε επίσημη καταγγελία της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης Noyb για το Android. H Google κατηγορείται σε ευρωπαϊκό έδαφος για το Android Advertising Identifier, γνωστό και ως AAID.

Σύμφωνα με την καταγγελία, το μοναδικό phone ID σε κάθε Android δημιουργείται αυτόματα, με βάση το οποίο μπορεί να παρακολουθείται ένας χρήστης, χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα διαγραφής του εν λόγω ID. Το γεγονός αυτό σύμφωνα με την MKO Noyb παραβιάζει μια σειρά από ευρωπαϊκές αρχές και οδηγίες.

Ακόμα και εάν κάποιος καταφέρει να κάνει reset στο AAID του, θα προκύψει ένα καινούριο το οποίο και πάλι θα ξεκινήσει μία διαδικασία παρακολούθησης που θα μπορούσε να αποτελέσει διαφημιστικό κέρδος. Ακόμα και με ένα reset του Android Advertising Identifier τα προηγούμενα δεδομένα που έχουν συγκεντρωθεί και οδηγούν την παρακολούθηση των προτιμήσεων για διαφημιστικούς σκοπούς του κάθε χρήστη.

Η Noyb σημειώνει στην καταγγελία της ότι όλα τα Android smartphones στην Ευρώπη επηρεάζονται από αυτό το χαρακτηριστικό, γεγονός που -σύμφωνα με την άποψη πολλών αναλυτών- θα πρέπει να απασχολήσει τα ευρωπαϊκά όργανα άμεσα.

Επεξεργάστηκε την 8 Απριλίου 2021 17:27

Σχόλια

    • οπως το πάρεις...... ουσιαστικά σου λει με αυτόν τον τρόπω πληρώνεις για της υπηρεσίες μου, το μόνο λάθος ειναι οτι δεν έχει πχ να δίνεις ένα 100 ευρώ το χρόνο για να μην σε κάνει track (δλδ θα πληρώνεις με χρήματα και όχι με δεδομένα)

      • Η αγορά με δύο κλειστά λειτουργικά είναι φτωχή. Και δε μιλάω για κώδικα. Αλλά για lock-in effect και για διαχείριση προσωπικών δεδομένων. Δε μπορεί να λες φτιάχνω ανοιχτό λογισμικό και να βγάζεις τόσα. Το συγκεκριμένο μενού το έχω σε huawei με google services.

        • ειναι δεν ειναι ετσι ειναι τα πράγματα κανείς δεν εχει τόσο τεράστιο κεφάλαιο για να βγαλει τρίτο (και να πετύχει)
          οσο για προσωπικά δεδομένα όλοι τα θελουν
          κυβερνήσεις τα λαχταρανε γιατι πχ με profiles που φτιάχνει η google και η apple μπορουν να ξέρουν κάθε κίνηση του κάθε ενός ατόμου πριν την πάρει η ακομη πριν την σκεφτεί (προβλέψει συμπεριφοράς μεσο AI βάση μακρόχρονης συλλογής δεδομένων και συμπεριφορών )

          η διαφημιστικές (για τον ίδιο λόγο ακριβός)

          και πολλά άλλα

          και αυτό δεν πρόκειται να αλλαξει (το αντίθετο)

Κοινοποίηση
Συντάκτης:
Νίκος Καϊμακάμης

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.