Η Γαλλία αποκτά τον πρώτο δρόμο στον κόσμο με ηλιακά πάνελ

Η ιδέα της ενσωμάτωσης ηλιακών πάνελ στους δρόμους δεν είναι νέα. Στο παρελθόν έχουν γίνει δοκιμές για τέτοια projects, ενώ και η γαλλική κυβέρνηση είχε εκφράσει την πρόθεσή της να δημιουργήσει “ηλιακούς δρόμους”.

Τελικά η Γαλλία έγινε η πρώτη χώρα στον κόσμο που απέκτησε δρόμο στρωμένο με ηλιακά πάνελ. Ο δρόμος έχει μήκος 1 χιλιομέτρου και βρίσκεται στο μικρό χωριό Tourouvre-au-Perche, της Νορμανδίας. Ο δρόμος εγκαινιάστηκε από την Γαλλίδα υπουργό Οικολογίας Ségolène Royal και παράγει αρκετή ενέργεια για να τροφοδοτήσει τα φώτα του δρόμου.

Συνολικά ο δρόμος καλύπτεται με 2.800 τ.μ. πάνελ παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και το σχέδιο προβλέπει μια δοκιμαστική περίοδο 2 ετών για να δουν αν η ενέργεια που παράγεται είναι αρκετή για να τροφοδοτήσει τα φώτα των δρόμων, για το χωριό των 3.400 κατοίκων.

Ωστόσο, το όλο project δεν ήταν καθόλου φθηνό με συνολικό κόστος γύρω στα 5 εκατ. ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι μια τέτοια προσπάθεια είναι αρκετά κοστοβόρα. Η Ségolène Royal όμως δήλωσε πως θέλει να δει ένα τέτοιο σημείο ανά 1000 χλμ. στις εθνικές οδούς της Γαλλίας.

Πρόκειται πράγματι για μια πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα και η Colas, η εταιρεία πίσω από το project, ευελπιστεί στο μέλλον να ρίξει το κόστος έτσι ώστε να υπάρξει μεγαλύτερη υιοθέτηση.

solar highway, Η Γαλλία αποκτά τον πρώτο δρόμο στον κόσμο με ηλιακά πάνελ

solar highway, Η Γαλλία αποκτά τον πρώτο δρόμο στον κόσμο με ηλιακά πάνελ

Πηγή

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
7 Σχόλια
παλαιότερο
νεώτερο
Inline Feedbacks
View all comments
ΑντώνηςΤ

Θα ήθελα να δω πως έλυσαν το πρόβλημα της καθίζησης λόγω της καταπόνησης του δρόμου από τα βαριά οχήματα (νταλίκες κλπ).

Εάν έχουν τέτοιο πρόβλημα χώρου γιατί δεν το έβαλαν σαν στέγαστρο πάνω από τον δρόμο 😉

Τρελοί Γάλλοι, λεφτά να ξοδέψουν θα είχαν από κανένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα…

στε

δεν χρειαζεται σε ολο τον δρομο. θα μπορουσε να εχει κανα 2 χιλιομετρα ανα καθε χωριο πολη για να τροφοδοτει την περιοχη με φως και να συνεισφερει στην περιοχη . ετσι δεν χρειαζεται να καταστρεφεις χωραφια και αγροτικες εκτασεις.
θα γινουν πολλα τετοια εργα σε μια δεκαετια.
αλλα το πιο σημαντικο προβλημα ειναι η μεγαλη αυξηση του πληθυσμου ,που οσα τετοια εργα και αν γινουν η ζητηση ποτε δεν θα καλυφθει.

Sosimple

Γιατι το στεγαστρο θα κοστιζε περισσότερο απο ολοκληρα τα φωτοβολταϊκά..
Πολυ οικονομικό μυαλο έχετε ορισμένοι. Στεγαστρο αυτοκινήτου μεταλλικο κοστίζει 1000 – 2000€ αναλογως την ποιότητα. Τωρα αν πρεπει να το κανεις 4χ φορες ψιλο για να χωρανε νταλικες κλπ, να αντεχει ανεμους και άλλα που δεν φανταζεστε καν, τοτε αυτο που κάνανε ειναι απλα τσαμπα..

ΑντώνηςΤ

Η απορία μου όμως παραμένει, επειδή στην σχολή μου όταν κάναμε οδοποιία πάντα μελετούσαμε το τι οχήματα θα περάσουν από τον δρόμο, το βάρος και την συχνότητα κυκλοφορίας. Όσο σκληρή και αν και μας φαίνεται η άσφαλτος δεν είναι, η καταπόνηση με τον καιρό πάντα θα προκαλεί σταδιακή καθίζησή του εδάφους.

Δεν μπορώ να φανταστώ τι υλικό μπορεί να μπει έτσι ώστε και να είναι διάφανο και να αντέχει την καταπόνηση για να μην σπάσει, αλλά και το πόσο ευέλικτα είναι τα υλικά στις μικρές μεταβολές του εδάφους από την καθίζησή.

Επίσης μην συγκρίνεις κόστος στεγάστρου μικρής εφαρμογής, με το κόστος μεγάλης κλίμακας και φυσικά χωρίς την σκεπή που δεν είναι απαραίτητη αφού τον ρόλο της θα το παίζει το ίδιο το φωτοβολταικό. Τα θέματα ανεμών και φθοράς λύνονται με τον κατάλληλο σχεδιασμό.

Ίσα ίσα λόγω της κλίσης θα καθαρίζονται πιο εύκολα τα φωτοβολταικα σε σχέση με την βρομιά και τα υπολείμματα ελαστικού που θα αφήνουν τα οχήματα και το περιβάλλον. Πραγματικά όσο το σκέφτομαι από μια πρώτη ματιά βλέπω πολλά προβλήματα.

Φυσικά δεν είμαι ειδικός απλά ελπίζω να τα έχουν λύσει όλα αυτά και να μην είναι ακόμα μια «υπεραισιόδοξη» εφαρμογή μόνο για να δουν «αν» δουλεύει.

Sosimple

Προφανώς και αυτο που κάνανε εχει πολλα προβλήματα. Γι αυτό είναι πειραματικο. Αυτα τα προβλήματα ψάχνουν να βρουνε. Στην πραξη αποκλείεται να γινει σε μεγαλη κλίμακα.

Fotis

Τέλειο

giorgosgek

Ολοι εσεις που λετε για την οδοποιια και το πως θα περνανε οι νταλικες , ειδαμε πως ειναι οι δρομοι 50 χρονια τωρα στην Ελλαδα, επιασαν τοπο οι γνωσεις, τα υλικα εξαιρετικα , δεν ειναι καθολου σκαρτα, ουτε θελουν να βγαλουν περισσοτερα, ουτε τρωνε μιζες. Θελω να πιστευω οτι κατι ξερουν παραπανω οι Γαλλοι, σιγουρα θα τους εκοψε , δεν μπορει να μην το καταλαβαν , προσπαθουν να επενδυσουν σε κατι καλο, δεν τρωνε τα λεφτα, τα χρησιμοποιουν , καλυτερα να παιρνουμε παραδειγματα και να μην τους αποπαιρνουμε , να κοιταμε τα χαλια μας και πως να γινουμε καλυτεροι….

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Smartphones Apple featured iPhone 8

iPhone 8: Η JP Morgan βλέπει bezel-less design & AirPods στο κουτί

Το iPhone 8, η πολυαναμενόμενη επετειακή κυκλοφορία της Apple με νέο σχεδιασμό και κορυφαία τεχνικά χαρακτηριστικά, απασχολεί από τώρα τον τεχνολογικό κόσμο και γίνεται σχεδόν καθημερινά αντικείμενο διαρροών και ατελείωτων φημών.

Internet Facebook Star

Κοντά δύο δισεκατομμύρια οι χρήστες του Facebook

Περίπου 80 εκατομμύρια χρήστες πρόσθεσε το Facebook στη βάση του στο α΄ τρίμηνο του 2017. Έτσι, πλέον οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες του πιο δημοφιλούς δικτύου ανέρχονται σε 1,94 δισεκατομμύρια, καταγράφοντας αύξηση 17% από πέρυσι.

Internet Star

Οι άντρες ενδιαφέρονται πιο πολύ για τα likes από τις γυναίκες

Είναι γεγονός ότι τα social media πλέον αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας. Ωστόσο, σύμφωνα με έρευνα της Kaspersky Lab, οι περισσότεροι χρήστες τείνουν να ωραιοποιούν τη ζωή τους στην προσπάθειά τους να αποκομίσουν περισσότερα likes.

Smartphones Apple iPhone Star

TrendForce: “Μην περιμένετε 4GB RAM από τα iPhone του 2017”

Η εταιρεία ερευνών TrendForce δημοσιοποίησε την αναφορά με τις προβλέψεις της σχετικά με τη μνήμη RAM που θα έχουν τα smartphones μέχρι το τέλος του 2017. Προβλέπεται ότι ο μέσος όρος θα είναι τα 3.2GB RAM, που σημαίνει ότι σημειώνεται 33.4% αύξηση από το 2016, όπου ο μέσος όρος ήταν 2.4GB.