Η Counterpoint Research δημοσίευσε τη λίστα των υλικών παραγωγής (bill of materials – BoM) για το iPhone 15 Pro Max της Apple, που κοστίζει 1.199 δολάρια. Σύμφωνα με την έκθεση, τα εξαρτήματα για τη βασική έκδοση με 256 GB αποθηκευτικό χώρο κοστίζουν 502 δολάρια, με τον επεξεργαστή A17 και το νέο τηλεφακό να φέρνουν αύξηση σε σχέση με το iPhone 14 Pro Max.
Οι αναλυτές αποκάλυψαν ότι το κόστος BoM είναι υψηλότερο κατά 37,7 δολάρια από το περσινό αντίστοιχο μοντέλο με 256 GB, που επίσης κυκλοφόρησε με τιμή 1.199 δολαρίων.
Ο επεξεργαστής A17 Pro, σύμφωνα πάντα με τους αναλυτές, είναι πιο ακριβός κατά 30 δολάρια από τον A16 Bionic, κυρίως λόγω της τεχνολογίας κατασκευής στα 3nm.
Αυτή είναι η πρώτη φορά που ένα iPhone διαθέτει τηλεφακό κάμερα περισκοπίου. Η Lante Optics είναι ο προμηθευτής του πρίσματος, ενώ η Cirrus Logic και η LG Innotek κατασκευάζουν το μηχανισμό σταθεροποίησης 3D αισθητήρα. Η συνολική αύξηση της τιμής είναι 25,1 δολάρια (34%), αλλά η Counterpoint συμπεριέλαβε όλες τις κάμερες, συμπεριλαμβανομένων των Face ID και ToF μονάδων, στους υπολογισμούς.
Στην αύξηση της τιμής συνέβαλε και το πλαίσιο από τιτάνιο, που κοστίζει 7 δολάρια παραπάνω από τον ανοξείδωτο χάλυβα του iPhone 14 Pro Max.
Ακόμα, η Apple αύξησε τη RAM στο iPhone 15 Pro Max και τώρα, από 6 GB, είναι 8 GB. Ωστόσο, λόγω της πτώσης των τιμών στην αγορά μνήμης, το κόστος στην πραγματικότητα μειώθηκε κατά 16,8 δολάρια. Η οθόνη του νέου iPhone δεν άλλαξε, και επειδή και η τιμή της οθόνης έχει και αυτή πτωτική τάση η Apple πλήρωσε 4 δολάρια λιγότερα στη Samsung Display και στη LG Display.
Τα εξαρτήματα αποτελούν το 42% της τελικής τιμής, αλλά πρέπει να ληφθούν υπόψη και οι τιμές κατασκευής, αποστολής και μάρκετινγκ, αλλά και το σημαντικό κόστος έρευνας και ανάπτυξης (R&D).
Καλές οι διακιολογίες για το υπέρογκο κόστος αλλά κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσουν. Ειδικά το R&D πόσες φορές πρέπει να πληρωθεί όταν στα τελευταία μοντέλα δεν υπάρχει κάτι αξιόλογο σε Research $ Development? Εκτός αν η εξέλιξη των επεξεργαστών (πού όλοι κάνουν) θεωρείται R&D. Anyway, η Apple έχει γίνει luxury brand εδω και καιρό και αυτό είναι το Apple Tax που καλειται να πληρώσει χρήστης. Άλλωστε οι περισσότεροι διευθυντές τμημάτων που έχει προσλάβει εργάστηκαν σε αντίστοιχα brands (Angela Ahrendts @ Burberry, Paul Deneve @ Yves Saint Laurent, Ben Schaffer @ Nike, Dr. Dre).
Αυτό δεν είναι αρνητικό για αυτούς που διαθέτουν 1500€ για ένα αδιαμφισβήτητα πολύ καλό κινητό. Απλά πρέπει να τελείωσει το αφήγημα της tech εταιρείας για τον πολύ κόσμο που χτυπάει το κατεστημένο (αρχικές διαφημίσεις και φιλοσοφία Jobs) με τους υπέρηλικες διευθυντές τμημάτων που εμφανίζονται με απλά t-shirts και το παίζουν έφηβοι στα apple events.
Αυτά τα ολίγα 🙂 για να συνεισφέρω το λιθαράκι μου στην αιώνια παραφιλολογία για το i-phone και την Apple.